Regionalnie

Wyjazd do Muzeum Śląskiego w Katowicach

15 stycznia uczniowie klasy Va wzięli udział w wycieczce do Muzeum Śląskiego w Katowicach. Wielu uczniów obawiało się przed wyjazdem męczących muzealnych gablot. Wielkie było zaskoczenie, kiedy zobaczyli, że ekspozycję muzealną będą oglądali bez przewodnika i nie znajdą żadnych przedmiotów, przy których będzie widniał napis „nie dotykać”. Za to zobaczyli nowoczesne, multimedialne i interaktywne muzeum historii Górnego Śląska. Uczniowie wzięli też udział w warsztatach „Śląsk w malarstwie artystów nieprofesjonalnych”. Na koniec czekała uczniów niespodzianka… interaktywna gra „Eurobiznes na Śląsku”. Wieczorem wróciliśmy do domu. To była niezwykła lekcja historii.

***************************************

Jesienne wędrówki po Pszczynie

Z inicjatywy taty Jagody wzięliśmy udział w konkursie ekologicznym "Odpakowani". Musieliśmy wykonać zdjęcia naszej okolicy. Zabraliśmy aparaty i szukaliśmy niezwykłych miejsc w Pszczynie. Zobaczcie jakie wykonaliśmy zdjęcia i z czego możemy być dumni. Niestety znaleźliśmy też miejsca...których powinniśmy się wstydzić.

Poznajemy historię parku pszczyńskiego -
pamiętamy o patronach szkoły

W piątkowe popołudnie, tuż przed Świętem Zmarłych wybraliśmy się z uczniami klasy Va do ogrodu pszczyńskich książąt. Poznaliśmy historię parku pszczyńskiego oraz zabytki (Stajnię, Powozownię, Herbaciarnię, Eiskeller, Dom Ogrodnika, Kukułcze Wzgórze). Na koniec zapaliliśmy znicze na grobach Anhaltów oraz Hochbergów.

Wyjazd do Książa

W czerwcu  uczestnicy Koła Historycznego udali się do Książa - posiadłości patronów naszej szkoły - książąt pszczyńskich. Odwiedziliśmy Zamek w Książu, mauzoleum Hochbergów, piliśmy wodę źródlaną z Pijalni Wód w Szczawnie Zdroju, zwiedzaliśmy Kościół Pokoju w Świdnicy. Drugiego dnia pojechaliśmy do skalnego miasta - Adršpach.

Wycieczka klasy IV do Cieszyna

Niewiele osób wie, że ziemia pszczyńska stanowiła w średniowieczu część księstwa cieszyńskiego. Klasa IVa zwiedziła Cieszyn podczas swojej klasowej wycieczki. Z wizytą udaliśmy się na Wzgórze Zamkowe (weszliśmy na Wieżę Piastowską oraz do Rotundy), odwiedziliśmy Muzeum Śląska Cieszyńskiego, gdzie poznaliśmy historię, tradycje i zwyczaje Śląska Cieszyńskiego a następnie uczestniczyliśmy w warsztatach graficznych w Muzeum Drukarstwa w Cieszynie.

...............................................................................................................
Lekcja muzealna w Muzeum Miejskim w Tychach

4 grudnia pojechaliśmy na popołudniową wycieczkę do Tychów. W Muzeum Miejskim uczniowie wzięli udział w lekcji muzealnej „Szkoła naszych dziadków i pradziadków”, podczas której mieli okazję dowiedzieć się jak wyglądała szkoła dawniej, jakie były nagrody a jakie kary, czego uczono, jak pisano i co zastępowało dzisiejsze zeszyty.

*****************************************************
Wyjście do pszczyńskiego parku

We wrześniu poznawaliśmy zabytki Pszczyny. Chcieliśmy jak najwięcej dowiedzieć się o miejscu, w którym żyli patroni naszej szkoły oraz my sami. Stworzyliśmy również plan naszej miejscowości.